Media & TV

NPO-programma bewijst: Nederland bejaard, ten dele zeer bejaard

20-07-2018 09:32

Voor het eerst dit jaar heeft het programma Het gevoel van de Vierdaagse een miljoen kijkers bereikt. Het magazine rond de Nijmeegse Vierdaagse trok donderdag bijna 1,1 miljoen mensen, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.

Ruim 816.000 mensen schakelden dinsdag in voor de eerste aflevering, woensdag stegen de cijfers naar 938.000. In Het gevoel van de Vierdaagse gaan Fons de Poel en Sander de Kramer iedere avond in gesprek met deelnemers en toeschouwers, op zoek naar bijzondere verhalen.

Het Vierdaagse-programma van staatstelevisiekanaal NPO 1 was naast de NOS Journaals van 18.00 uur en 20.00 uur het best bekeken programma van de dag. Op prime time scoorden De slimste mens (1 miljoen kijkers op staatstelevisiekanaal NPO 2) en de Great British Bake Off (792.000 op staatstelevisiekanaal NPO 1).

Alle genoemde programma’s worden grotendeels gefinancierd door overheidsubsidies.

 

Anp/TPO