Media & TV

Volstrekt onbekeken NPO-programma Brandpunt+ wint WC Eend Award van firma WC Eend

01-06-2018 12:32

PERSBERICHT

Brandpunt+ [een programma van de NPO – KRONCRV – Hans Laroes – Staatstelevisiekanaal NPO 2] heeft gisteravond de gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen. In de Beurs van Berlage kreeg het programma de prijs uitgereikt voor een geslaagde metamorfose.

De titel Brandpunt, het oudste achtergrondprogramma van Nederland sinds 1959, onderging begin dit jaar een rigoureuze update. Niet langer ligt de focus alleen op wat er mis gaat in de wereld, maar er wordt nu vooral gezocht naar oplossingen of nieuwe perspectieven. De jury van de DIA prijst de nieuwe aanpak en de vernieuwende manier waarop online en televisie samenwerken bij Brandpunt+. Ook het “grote bereik” [LOL] onder millennials vindt de jury bijzonder.

 

En dan nu dat ‘grote bereik’ in de échte praktijk :

 

 

11 mei: BRANDPUNT PLUS 226.000 kijkers
4 mei: BRANDPUNT PLUS 212.000 kijkers
2 mei: BRANDPUNT PLUS 266.000 kijkers
30 april: BRANDPUNT PLUS 242.000 kijkers
1 maart: BRANDPUNT PLUS 87.000 kijkers

Etc. etc. etc.

 

Uit het juryrapport:

Met het veranderende mediagebruik en de journalistiek die onder druk staat is het een grote uitdaging millennials met journalistieke content te bereiken. Brandpunt+ slaagt erin om een nieuw journalistiek geluid te verpakken in krachtige visuele vertelvormen. [LOL]

En daarmee succesvol [LOL, zie cijfers hierboven: ‘succes’ bij de NPO] de jongeren te bereiken met inhoudelijke verhalen. Brandpunt+ laat zien dat een online initiatief de motor voor impactvolle verandering kan zijn. [LOLLOL, nog minder kijkers: ‘Impactvolle verandering’]

Met de aanstekelijke [vandaar al die kijkers?], visuele content lukt het Brandpunt+ om millennials met journalistieke verhalen te bereiken. [Alle 150.000 kijkers dus]

Maar niet alleen dat: ook is het online team erin geslaagd een tv-titel én redactie totaal te vernieuwen. [Op uw kosten, voor gemiddeld 200.000 kijkers per aflevering].

 

/PERSBERICHT