TPOok!

 
Media & TV

Nuchtere Noorderlingen verzetten zich massaal tegen AD-oliebollentest

Na falen haringstestoplichterij dreigt nu nieuw dieptepunt voor in afgrond duikende Persgroep-marketingfolder

Kijkt u eens: oliebollenbakkers in het Noorden des Land (bekend van onder andere de Slag om Dokkum en Vindicat (HOOGH!)) zijn de ranzige praktijken van de ranzige krant AD met hun jaarlijkse oliebollentest helemaal zat en gaan in verzet. Oliebollenbakker Grietje Kooistra, van de oliebollenkraam op het Groningse Overwinningsplein (lol), heeft onlangs zelfs een zak met net gekochte oliebollen kunnen redden uit de rancuneuze vettige vingertjes van een AD-oliebollentester. “Ik laat mijn naam echt niet te grabbel gooien door die test”, zo vertelt de Groningse verzetsheldin aan Dagblad van het Noorden.

En ook de andere oliebollenbakkers die Dagblad van het Noorden spreekt zijn he-le-maal klaar met de jaarlijkse bak negatief zuur die anonieme stakkers en overige kwaadaardige burgermansbureauriddertjes van het AD over de hardwerkende maar goudeerlijke oliebollenkraambezitters uitstort.

Bovendien verdenken sommige oliebollenbakkers het AD van oplichtingspraktijken, net als bij de AD-Haringtest (al meer dan tien jaar doorgestoken kaart). “Mensen kunnen zich opgeven voor de test. Zij krijgen een aankondiging dat het AD langskomt en doen die dag extra hun best op hun krentenbollen. Extra rozijntjes en appel toevoegen bijvoorbeeld”, zegt een multi-oliebollenkraambezitter tegen Dagblad van het Noorden.

Maar Hans Nijenhuis, Sinterklaasbestand-bruggenbouwer, hoofdredacteur van stokoudefilmpjesclickbaitsite AD.nl en tevens hoofdredacteur van shownieuwtjes- en misdaadnieuwskrant AD ontkent dit. Volgens Nijenhuis kan iedereen zich opgeven en is dit bedoeld voor oliebollenbakkers die alleen op sommige dagen open zijn.

Wij vragen ons vooral af waarom oliebollenbakkers zich überhaupt zoveel zorgen maken om een krant waar (fake) haringstesten, oliebollentesten of zelfbedachte ‘Sinterklaasbestanden’ met zielige BN’ers als serieus nieuws de voorpagina halen.

Het is 2017. Niemand van onder de 83 is nog geïnteresseerd in wat freelancebudgetloze marketingfolders van De Persgroep schrijven. Alleen de marketingfoldermakers zelf.

   
 
 
Toon / Verberg Reacties  
 
Sinds september 2017 moet je ingelogd zijn op Facebook om hieronder meer dan de standaard aantal reacties te laden.
Het gaat hier helaas om een verandering die Facebook zelf heeft doorgevoerd.
Maar je kunt ook reageren via Disqus.
Als iedereen slaapt, zijn wij wakker.