Klantenservice Persgroep maakt snel excuses voor ‘misleidende’ Krant.nl post

19-02-2017 13:59

“Dit had nooit zo mogen gebeuren”, is het directe antwoord van de De Persgroep-klantenservice op de vraag of een deze week verstuurde mailing niet erg misleidend was. Op de envelop met een aanbieding voor een verkiezingsabonnement stond ‘Oproep voor alle stemgerechtigden’, naast een zegel met een officieel lijkend logo met een Hollandse leeuw. ‘Maak snel open’, zo spoorde de envelop de ontvangers aan.

Verschillende mensen klaagden op Twitter en andere social media over het misleidende karakter van de mailing: “Zulke slechte en misleidende reclame heb ik nog niet vaak gezien”. De mailing blijkt bij openen mensen aan te sporen een krantenabonnement op een van de De Persgroep-titels te nemen om de aanloop naar de verkiezingen te volgen.

Desgevraagd maakt het contactcentrum van de Volkskrant snel excuses: “Er is iets mis gegaan”, zo verklaart men. Intern zou al besproken zijn dat dit niet zo had mogen gebeuren.

De brieven werden deels aan personen verzonden, deels ;aan de bewoners van’. Dat laatste is een praktijk waartegen eerder een motie werd aangenomen in de Tweede Kamer. Op deze manier kregen ook niet in Nederland stemgerechtigde mensen deze mailing.