Voorbij het eigen gelijk
 
 
avatar
   
Entertainment

Kledinglijn GTST-personage wint weer prijzen

AMSTERDAM - De modecollectie die het GTST-personage Nina Sanders heeft ontworpen voor WE Fashon is weer in de prijzen gevallen. Producenten Endemol Shine en RTL Nederland wonnen donderdagavond twee beeldjes bij de uitreiking van de Esprix Awards. Deze prijzen worden jaarlijks uitgereikt voor de beste marketingcampagnes van het jaar.

We X Nina kreeg de hoofdprijs in de categorie 'retail'. In de categorie ‘business to consumer’ ging de campagne met brons naar huis.

Het personage Nina Sanders (gespeeld door actrice Marly van der Velden) wil in de serie modeontwerpster worden. Van der Velden zelf heeft ook affiniteit met mode. Eerder werd het project We X Nina al uitgeroepen tot de ‘Cross Media Case’ van het jaar en won GTST een TV-Beeld voor het beste ‘branded content concept’ van dit seizoen.

De catwalkshow van Nina Sanders is over alle platforms meer dan 2 miljoen keer bekeken. Na afloop van de uitzending werd wefashion.com massaal bezocht en werd een recordaantal van meer dan 75.000 bezoekers geregistreerd. Er werd 41 procent meer naar WE gezocht op Google in de week hierna dan er zou zijn gebeurd als deze campagne er niet was geweest. Deze traffic resulteerde ook in omzetgroei.

 
 
Toon / Verberg Reacties  
 
Sinds september 2017 moet je ingelogd zijn op Facebook om hieronder meer dan de standaard aantal reacties te laden.
Het gaat hier helaas om een verandering die Facebook zelf heeft doorgevoerd.
Maar je kunt ook reageren via Disqus.
Als iedereen slaapt, zijn wij wakker.