Media & TV

Heineken bukt voor intimidatie drammende SJW’s, stopt mogelijk met adverteren bij Voetbal Inside

20-12-2017 18:09

Heineken Nederland is in gesprek met RTL naar aanleiding van klachten van Sylvana Simons en Sunny Bergman over het in hun ogen seksistische en racistische karakter van het programma Voetbal Inside. Dat heeft het bedrijf woensdag laten weten.

De twee vrouwen deden de oproep op hun Facebookpagina. “René van der Gijp walgt van homoseks én het idee om twee mannen te zien trouwen. Johan Derksen noemt de Gay Pride, het feest en protest voor LHBTI-emancipatie, een bloemencorso.” Amstel Bier, dat wordt geproduceerd door Heineken, is een van de hoofdsponsors van het programma.

Heineken zegt met klem “geen enkele bemoeienis met de inhoud van programma’s zelf te hebben. Maar we moeten ons altijd blijven afvragen of de inhoud van een gesponsord programma past bij de waarden van ons merk.”

Lomp en controversieel

RTL zelf stelde woensdag in een reactie op de commotie dat de mening van de mannen aan tafel bij Voetbal Inside “ongenuanceerd, lomp en controversieel” is. Maar dat “het niet aan de orde is dat de grens wordt overschreden”. De zender voegt daar met klem aan toe dat de mening van de drie ‘analisten’ “niet gelijk staat aan de mening van RTL”.

Het is niet de eerste maal dat het drietal van Voetbal Inside wordt bekritiseerd om hun uitlatingen. In oktober vielen veel mensen over Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee heen toen zij moesten lachen om de bekentenis van Jelle Brandt Corstius dat hij tijdens zijn werk als redacteur bij van Barend & Van Dorp was verkracht. Later stelden de mannen dat hun gelach door anderen verkeerd was geïnterpreteerd.

Anp

 

 
Helaas: deze aanbieding is verlopen, maar probeer deze boeken eens