Opinie

Concertgebouw zwicht voor morele terreur, zelfcensureert uitstekende commercial

01-09-2017 11:02

De jongerentak van het Concertgebouw in Amsterdam, Entrée, heeft een promotiefilmpje om jongeren enthousiast te maken voor klassieke muziek lafjes gezelfcensureerd nadat moraalterroristen op social media er onophoudelijk ‘SCHANDE! ONGEPAST! KAN ECHT NIET! SEKSISME! FOEI!‘ over hadden gesproken. Dit was voor de beschermd opgevoede jongeren van Entreé kennelijk zó intimiderend dat de eigen vrije expressie er snel maar weer aan moest geloven, alsof er godverdomme in Nederland helemaal nooit is gestreden voor de vrijheid.

Hierdoor werd opnieuw een stukje kostbare vrijheid voorgoed vernietigd door een agressieve, totalitaire minderheid van verwende drammers (UvA) in de millennial-leeftijd, die slechts uit zijn op de totale onderdrukking en totale controle van alles wat vrij leeft, praat, schrijft, denkt, maakt en ademt.

‘SEKSISME!’

In het nu door aanhoudende intimidatie gezelfcensureerde filmpje was te zien hoe een bladerenblower het korte rokje van een, ogenschijnlijk, strak en lekker wijf* (zonder striae of cellulitis!) doet opwaaien waardoor haar perfect gevormde blanke billen zichtbaar werden. De mooi rond gevormde, maar ook weer niet té rond want dan is het een dikke reet en die wekken nooit lust op wel ergernis, perzikkleurige billen werden gescheiden door een zwart kanten g-stringetje. In beeld verscheen vervolgens de tekst: ‘Air on the G String, Bach’, gevolgd door ‘Verkeerde voorstelling van klassieke muziek?’ en een link naar www.jouwentree.nl.

Volgens de moraalterroristen op social media is dit ‘SEKSISME!‘ want de vrouw als lustobject, dat kan of mag helemaal niet anno 2017, laat staan bij klassieke muziek. Wat vreemd is want strakke billen in een g-string onder een kort rokje zijn inderdaad een lustobject, daar zijn ze dan ook voor bedoeld, godzijdank, anders krijg je nooit eens nageslacht, en ook Bach, andere klassieke musici en zelfs de hoogbejaarde bezoekers van het Concertgebouw doen wel eens aan neuken, waardoor ook ‘lust’ een heel normaal onderdeel van het klassiekekunstenaarsbestaan kan zijn.

Ophef betreuren

Sterker nog, in de tijd van Bach, of andere componisten, gingen ze (mannen, vrouwen stonden gewoon thuis het aanrecht schoon te maken) allemaal kapot aan de gonorroe en syfilis en dat kregen ze echt niet van de hele dag een beetje drammen op social media. Maargoed, de reden dat gonorroe en syfilis tegenwoordig bijna niet meer voorkomen is natuurlijk dat lust en neuken, tenzij je op je 21ste gaat samenwonen met je middelbare schoolvriendje, die met dat knotje, die jongen die altijd zo huilt na het klaarkomen, ook verboden zijn in de weerzinwekkende puriteinse droomwereld van hedendaagse snowflakes, want lust en neuken is objectifascisme ofzoiets en alle mannen en vrouwen zijn gelijk dus hebben helegaar geen gelachtsorganen anyway want dat is allemaal een sociaal construct en verder gewoon schrijven over het niet willen slikken van de pil in zestien delen op De Correspondent en dan maar roepen dat je écht hebt geleefd.

Entrée zegt nu ‘de ophef te betreuren’ (wat heel gek is omdat elke reclamemaker je kan vertellen dat niets zo goed werkt voor je campagne als ophef dus dat hoef je nooit te betreuren), dat de opzet van de campagne ‘iets met een knipoog was’ (goed dat ze dat er bijzeggen want in deze tijd, zo blijkt nu maar weer, kan alles met een knipoog al worden uitgelegd als online verkrachting, wat toch hahaha is, die keurige Sywerts van het Concertgebouw die zich schuldig maken aan online verkrachting, wie had dat ooit gedacht, hahahahaha, ‘Concertgebouw tempel van vrouwenhaat’) en dat ze ‘gezien de negatieve reacties die deze video onbedoeld heeft opgeroepen’ de video offline hebben gehaald (next step: jezelf censureren om toch maar in godsnaam niet het risico te lopen iemand te kwetsen).

Wagner

Het is onduidelijk of dit ook met de rest van de Concertgebouw-producties zo werkt: gewoon een paar negatieve reacties geven en hoppetee, toedelidokie, weg vrije expressie! Joehoe, drammende sneeuwvlokjes! Wisten jullie al dat Wagner een grote inspiratiebron was voor Adolf Hitler? Ja echt! En een antisemiet en alles! Muziek van Wagner wordt dus zomaar in het Concertgebouw gespeeld! SCHANDE! ONGEPAST! GEEN PODIUM VOOR HAAT! Om maar eens een suggestie te doen. Als het eenmaal is gelukt door drammen en schreeuwen de vrijheid te verneuken dan kan dat natuurlijk ook best vaker. Fuck de Grondwet, fuck de rechtstaat, gewoon eisen, dreigen en intimideren! Vrijheid is zóóóóó overrated!

Geen idee of het gewraakte censuurfilmpje werd gefinancierd door, nu in een bodemloze put gesmeten, subsidie maar aangezien het om het Concertgebouw gaat zal dat haast wel. De meeste drammers en gekwetste sneeuwvlokjes kregen in elk geval studiefinanciering danwel uitkering danwel geld van pappie en mammie tijdens het wederom slopen van de Nederlandse vrijheid van meningsuiting.

Bolero

Tot zover. Wij zijn nu hele leuke dingen doen met een bladerenblower en zeventien zojuist bij een legaal bureau dat vrouwen, die daar zelf mee instemmen, inzet als puur lustobject ingehuurde kortgerokte meisjes in de millennial-leeftijd. We beloven dat we, op Ravels Bolero na, geen klassieke muziek zullen luisteren. We gaan ook niet naar het Concertgebouw, en als wel dan alleen in burka, want we moeten voorkomen dat we lusten opwekken, want die bestaan niet, lusten.

 

* = Het gezicht was niet zichtbaar dus het kan ook een lelijk wijf, man, het, X, Bach zelf of anders namelijk zijn geweest.

 

Foto: een still uit de nieuwe campagne voor de Concertgebouw-jeugd.