Media & TV

Radio 538 wint Suit Supply-award: jankfeministen WOEST over campagne

31-07-2016 13:52

Omdat ook lelijke blanke middenklassevrouwen een hobby moeten, bestaat er dramfeminisme. En omdat vrouwen nou eenmaal niets kunnen zonder er eindeloos met elkaar over te herkauwen, is er een Facebook-babbelgroepje voor dit smaldeel waar ze hun zure uitleksels kunnen delen met elkaar en met de wereld.

En dat is leuk want hoewel feministen beslist nooit, maar dan ook echt nooit humor hebben, zijn ze onbedoeld vaak wel heel grappig. Zodra er ergens een vrouw mooi, uitdagend en/of sexy wordt afgebeeld, hollen zij zo snel als hun ongeschoren beentjes ze kunnen dragen naar hun digitale safe space en doen wat vrouwen het liefste doen: irrationeel janken en de slachtofferrol claimen. Dit is extraspeciaal te gek voor adverteerders want boze vrouwen die janken zijn behalve supergrappig ook goed voor veel aandacht. De PR-afdeling van Suit Supply weet ervan.

Radiozender 538 hoopte vermoedelijk ook op dergelijke #ophef met hun postercampagne, waarin een mooie (gesnik van feminazii op de achtergrond), sexy (gesnik zwelt aan tot jaloers gehuil) en sterke (schuimbekken nu) vrouw wijdbeens poseert met een poes voor haar edele delen. MAG! NIET! van de UvA-millennialkipjes. Die hebben dus een klacht bij de gemeente Amsterdam ingediend en keutelen in de comments letterlijk over hun ‘feminist safe space‘. Kostelijk! (Mirror hier.)

Natuurijk ziet dit Amsterdamse feministengroepje, mits zij weleens buiten de Gordel vertoeven, net als iedere Amsterdammer het aantal gehoofddoekte of volledig geboerkaade vrouwen alsmaar stijgen, maar daar gaat het nu niet over. En morgen ook niet, en overmorgen ook niet. Liever bedienen zij slimme PR-mensen op hun wenken door voor even laffe als voorspelbare #ophef te zorgen zodra iemand het waagt ergens een mooie vrouw te tonen. Wij van de mediaas werken volgaarne mee aan de meisjesophef, want in 1 klap feministen uitlachen én aandacht genereren voor bedrijven die lekkere wijven in ons straatbeeld ophangen, wij zeggen: win-win.